Tłuszcz – wpływ na zdrowie

i zawartość w produktach

Tłuszcz jest niezbędnym składnikiem diety, przede wszystkim zaś skoncentrowanym źródłem energii, jest również nośnikiem witamin A, D, E. Tłuszcz zawiera różne kwasy tłuszczowe: nasycone i nienasycone.  Mogą mieć one korzystny lub szkodliwy wpływ na nasz organizm. Wszystko zależy od ich rodzaju i ilości. Prozdrowotne właściwości mają nienasycone kwasy tłuszczowe: jednonienasycone i wielonienasycone (w tym wielonienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega-3 i omega6). Kwasy tłuszczowe nasycone uznaje się za niekorzystne, więc ich obecność w diecie należy ograniczać, ponieważ sprzyjają rozwojowi miażdżycy i chorobie niedokrwiennej serca.

Na etykietach produktów spożywczych znajdziemy informację o ilości tłuszczu zawartej w 100 g produktu oraz o ilości kwasów tłuszczowych nasyconych. Warto wybierać produkty, które są bogate  w kwasy tłuszczowe nienasycone, czyli oleje roślinne, ryby i przetwory rybne, owoce morza, orzechy. Produktów o dużej zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych lepiej unikać, ich źródłem są głównie tłuszcze i produkty zwierzęce.



Instytut Żywności i Żywienia przeprowadza kampanię edukacyjną pod hasłem: „Mniej cukru, soli, tłuszczu? Kupuję to!”. Jej celem jest przekonanie Polaków do porównywania etykiet, dokonywania korzystnych dla zdrowia wyborów, a co za tym idzie świadomego podejścia do żywienia.

Więcej  http://www.kobieta50plus.pl/zdrowie-50-plus/mniej-cukru-soli-tluszczu_7,5130.html





Autor wpisu*:
2 x 9 (mnożenie)
wynik podziel przez 6 i dodaj 0.5 =