Piękna i gładka

Piękna i gładka Spowolnij proces starzenia – spraw, aby twoja skóra błyszczała!

1. Nawilżaj

Nawilżanie jest bardzo ważne dla twojej skóry. Ale nie martw się, jeśli nie pijesz 2,5 litra wody dziennie. Nadmiar wody sprawia, że czujemy się opuchnięte i pełne.

Wprowadź do swojej diety surowe warzywa i owoce, które zawierają antyoksydanty i wodę. Dzięki temu twoja skóra będzie odpowiednio nawilżona i chroniona.

2. Złuszczanie martwego naskórka

Dermatologowie są zgodni – złuszczanie naskórka jest kluczowe dla zachowania zdrowej cery. Młoda, zdrowa skóra regeneruje się w 28-dniowych cyklach. Im więcej mamy lat, tym ten proces przebiega wolniej (po 30. roku życia może trwać nawet 40 dni), a skóra jest bardziej wysuszona. Martwe komórki spowalniają rotację komórek oraz stanowią zaporę dla kremów przeciwzmarszczkowych. Złuszczanie powoduje usunięcie martwych komórek oraz wspomaga produkcję nowych. Zwiększa również produkcję kolagenu odpowiedzialnego za elastyczność skóry. Istnieją dwa rodzaje złuszczania – mechaniczne i chemiczne. Peeling mechaniczny stosuje się używając substancji ścierających lub aparatów złuszczających. Podczas zabiegu dochodzi do mechanicznego starcia samego naskórka (tzw. dermasanding) lub naskórka i górnych warstw skóry właściwej (tzw. dermabrazji). Peeling chemiczny polega na zastosowaniu związków chemicznych o właściwościach złuszczających (kwas salicylowy, rezorcyna, alpha-hydroksykwasy, roztwór Jessnera, kwas trójchlorooctowy, fenol czyli kwas karbolowy, kwas witaminy A).

3. Nie stresuj swoje skóry

Ekspozycja na hałas i słońce zmniejsza elastyczność i odporność cery oraz powoduje utratę kolagenu w skórze. Pamiętaj, aby nosić okulary przeciwsłoneczne (również w zimie) oraz nie zapominaj o kremie z filtrem – w lecie zaopatrz się w faktor 20, w zimniejsze miesiące wybierz 10-tkę.

4. Uzupełnij swoją dietę

Wprowadź do swojej diety nienasycone kwasy tłuszczowe – omega 3 i omega 6. Kwasy Omega- 3 ujędrniają i ożywiają koloryt skóry, wzmacniają paznokcie i włosy, poprawiają stan serca i naczyń krwionośnych. Głównym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega- 3 są oleje roślinne tj. rzepakowy, lniany i sojowy oraz ryby i ssaki morskie, a także żółtko jaja, nasiona soi i orzechy włoskie. Kwasy tłuszczowe omega – 6 znajdują się w dużych ilościach w olejach: kokosowym, słonecznikowym, kukurydzianym, z nasion winogron, arachidowym, sezamowym i sojowym oraz w produkowanych z nich margarynach. Kwas Omega 6 istotny jest z punktu widzenia zapewniania odpowiedniego wzrostu, gojenia ran, czynności nerek i wątroby oraz zapobiegania zakażeniom.

5. Śpij dobrze

Nie jest ważne jak długo śpisz, ważna jest jakość twojego odpoczynku. Komórki regenerują się podczas głębokiego snu, kiedy nic cię nie rozprasza. Dlatego zadbaj o grube zasłony i zatyczki do uszu, jeśli śpisz w pokoju z osobą, która głośno chrapie.

6. Nigdy nie zapominaj o demakijażu

Brak wieczornego demakijażu powoduje, że cera staje się „placem zabaw” dla bakterii - makijaż blokuje pory i odradzanie się komórek, skóra nie oddycha, jest podrażniona - w takiej sytuacji łatwo o alergię. 7. Stosuj kremy nawilżające Dermatolodzy są zgodni – nawilżanie skóry od zewnątrz jest równie ważne jak przyjmowanie płynów. Dobry krem nawilżający łatwo się wchłania, usprawnia krążenie skórne, przyczyniając się do prawidłowego odżywienia skóry.

 Przygotowała Orchidea



Autor wpisu*:
2 x 9 (mnożenie)
wynik podziel przez 6 i dodaj 0.5 =