Żegnaj smutku

Żegnaj smutku Jak skutecznie przegnać smutki? Wiosna juz tu, ale gdzieś w zakamarkach zmęczonej zimową aurą duszy po 50, od czasu do czasu odnawia się chandra. Poznaj 9 skutecznych sposobów, które pomogą pobudzić Cię do życia i odegnać zimowe smutki.

Wakacje w łóżku

Poświęć jeden poranek na kontynentalne śniadanie w łóżku i leniwą lekturę zaległych czasopism i książek. Bez wyrzutów sumienia oddaj się lekturze i czerp radość z „nicnierobienia”. Celebruj chwilę.

Wystawny posiłek

Kiedy ostatni miałaś czas na zjedzenie porządnego obiadu?! Otóż teraz nadszedł ten moment. Przygotuj swoją ulubioną potrawę, nakryj elegancko do stołu, zapal świeczki, włącz ulubioną muzykę i ciesz się tym momentem dnia.

Pofolguj sobie – ale nie za bardzo!

Ciemna czekolada i czerwone wino zawierają antyoksydanty działające anty-stresowo. Czy potrzeba czegoś więcej?! Uważaj, jednak z alkoholem. Nie chcesz przecież dodatkowo cierpieć następnego dnia.

Wpuść światło do swojego otoczenia

Od najwcześniejszych godzin rannych postaraj się mieć odsłonięte zasłony. Zmień żarówki w lampach na jaśniejsze. Aby ocieplić wnętrze mieszkania i nadać mu słoneczną poświatę wykorzystaj światło świec. Nawet jeśli na zewnątrz jest zimno, nie rezygnuj ze spacerów. Wykorzystuj każdą chwilę, kiedy świeci słońce i ciesz się jego pozytywnym działaniem.

Poczuj rytm

Jeśli nie masz ochoty na profesjonalny kurs tańca, skorzystaj z samotności, włącz muzykę na cały regulator i ... tańcz tak jak ci w duszy gra! Muzyka pozytywnie wpływa na nastrój i świetnie „przegania chandrę”.

Otwórz się na innych

Wyszperaj stary notes z adresami i odśwież zaniedbane przyjaźnie. Aktywność i kontakt z innymi ludźmi jest dobry sposobem na smutki. Jeśli czujesz pustkę w swoim życiu i potrzebujesz odmiany rozważ możliwość przystąpienia do organizacji woluntarystycznej działającej w twoim otoczeniu.

Poszukaj tropiku wokół siebie

Wizyta w ogrodzie botanicznym może stać się namiastką wiosny w spowitym zimą otoczeniu.

Stwórz przestrzeń wokół siebie

Warto czasami przearanżować mieszkanie w celu zwiększenia przestrzeni. Przestaw fotel pod okno, żeby widzieć świat zewnętrzny, przesuń stolik do kawy pod ścianę, aby uzyskać wolną przestrzeń na podłodze. Jeśli to wszystko sprawia ci zbyt wiele wysiłku, poświęć jedno popołudnie na wizytę w galerii, kościele lub pięknie zaprojektowanym lobby hotelowym i naciesz się poczuciem przestrzeni.

Rozciągaj mięśnie

Poświęć przynajmniej 15 minut dziennie na jogę, streching czy pilates. Możesz ćwiczyć sama w domu lub zapisać się na specjalne zajęcia. W kontakcie ze zrelaksowanym ciałem chandra przegrywa.

 



Autor wpisu*:
2 x 9 (mnożenie)
wynik podziel przez 6 i dodaj 0.5 =